Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya.
A la primera part del programa conversem a l’amic Coke, un company de mossegalapoma que viu a l’Uruguai i parlem de la situació del país i com veuen des d’allà la guerra a Ucraïna.
A la segona part parlem del casos de OneWeb i MacPaw com a exemple de com la guerra ha modificat/preparat el funcionament d’empreses tecnològiques.
PART 1:
- Aprofitem que ens visita en Coke, amic i ex-col·laborador de mossegalapoma que viu a l’Uruguai per parlar de la situació al país en el context mundial.
PART 2:
ESPAI
- OneWeb, l’empresa que vol llençar una constel·lació de satèl·lits competència d’StarLink, amb seu a Londres i que tenia un contracte de llançament amb Soyuz, cancel·la aquest acord i s’alia amb la seva competència SpaceX pel llançament dels seus satèl·lits. Els primers llançaments estan previstos a final d’any. Notícia a la BBC
APPLE
- La gent de MacPaw, uns desenvolupadors amb una llarguíssima trajectòria en ell món MacOS (p.ex. CleanMyMac), amb seu a Ucraïna, han llançat una aplicació gratuïta SpyBuster, que impedeix que determinades aplicacions del nostre Mac accedeixin i puguin enviar dades a servidors situats a Rússia i Bielorússia. MacPaw explica en aquest article com pot operar tot i tenir la seu a Kyiv.
Propostes Mosseguis:
- (SinnerBOFH – receptes de cuina) “Entrecot a la Sinner” – Com és una mica llarg per descriure’l aquí, si algú té interès que es subscrigui al canal de mossegalapoma a Telegram o que ens escrigui a receptes(ensaïmada)mossegalapoma.cat i li fem arribar.
- (Oscar Apple – Documental) Criticant els passaports digitals per la COVID a uacd.tv
- (Karlustarlux – Cervesa) Per seguir prenent cervesa podeu buscar Lo Vilot d’Almacelles: ells usen malta de l’ordi que conreen ells mateixos, igual que conreen el seu propi llúpol, així que suposo que seguiran tenint cerveses.
- (Rub – Ciència) Canal de ciència a Twitch (i també a YouTube) impartit per divulgadors científics de l’estat: Scenio.
- (Josep Ruano – Llibre) “The Great Regression” per Heinrich Geiselberger
- (Josep Ruano – Alimentació) Documental de RTVE La Rioja “La Cesta”, una reflexió sobre la nostra manera d’alimentar-nos.
- (Karlustarlux – Pel·lis i Sèries) Fil de pel·licules i sèries de viatges en el temps i similars al Twitter d’en Pedro Torrijos
- (Radurdin – Sèrie) Us recomano Biohackers a Netflix. Es una sèrie alemanya que parla d’experimentació genètica, CRISPR i demés i et fa pensar fins a quin punt hem arribat realment en aquest camp.
- (Rub – Sèrie) “De Yakuza a amo de casa” sèrie curta d’Anime a Netflix amb 10 capítols de 15 minuts. Us riureu tant que la veureu d’una tirada.