Des de desembre de 2007 a finals de Juny d’enguany mossegalapoma havia aconseguit 425 seguidors a Twitter, ahir vam superar els 700!
En 3 mesos, i tenint en compte que el mes d’Agost la majoria fem parcialment vacances, hi ha hagut un creixement espectacular tant de vosaltres, mosseguis, que ens seguiu i nosaltres seguint-vos, doncs la nostra política és seguir a qui voluntàriament ha decidit seguir-nos, sempre i quan sigui una persona normal i corrent o institució identificable (spammers, trolls o aprofitats no), per garantir el diàleg.
I què hem fet que justifiqui aquest augment?
No hem tirat de bots, ni de robots, ni ens hem posat a seguir a mig país com a bojos per captar algun usuari de Twitter “extra” (tècniques que fan servir molts que es pensen que tot a la vida és marketing), no.
Nosaltres vam decidir “picar pedra“, és a dir, entendre que Twitter és un servei i una via de comunicació multidireccional, i que per a guanyar un seguidor, calia currar-s’ho. I que l’objectiu final no era tenir més followers, si no oferir un servei i obrir un diàleg.
Cada matí que hem pogut, hem llegit, cercat les fonts, analitzat, destriat, etiquetat de forma endreçada, i finalment Piulat, aquelles notícies i altra informació que hem considerat rellevant, del món de la poma, però també d’altres temes tecnològics o fins i tot, alguns més “socials”.
Cada matí, als que seguiu mossegalapoma a Twitter, us apareixen piulades que comencen per [Productivat], [Gmail] [Apps] [iOS] [Linux] [Google Docs] [Mac OS X] [Males Praxis] etc…, una feina a la que destinem un mínim de 2 hores diàries, i amb la que hem intentat donar constància i a la que vosaltres heu respòs comentant, fent RT’s i obrint conversa. Una tasca que molts ens heu dit que us fa servei i que trobeu interessant.
Per això no tenim set-cents “followers”, tenim set-cents mosseguis, a qui coneixem i a qui també seguim. Aquesta és la diferència.
🙂
Estem contents. Volem continuar aquest servei a Twitter intentant millorar-lo dia a dia.
No volíem deixar de comentar-vos-ho i, òbviament, donar-vos les gràcies.
Aquest es el premi al teu esforç Tomàs. Esperem superar la barrera dels subscriptors per RSS, ja que ara per ara, sembla que els feeds estàn quedant en 2a banda i el model de seguiment més habitual és el de twitter.
Jo crec que els dos conviuran, però que Twitter acabarà tenint un nombre similar de seguidors que el RSS.
Gràcies a vosaltres pel treball
A tu Rafel i a tots els mosseguis que ens seguiu, llegiu, escolteu. Si no tot això no tindria sentit 🙂
La vostra decisió de com portar la informació dels Twitts, del Blog i dels Podcast ja la publicava-ho abans del 7 jul 2010 http://mossegalapoma.cat/el-twitter-de-mossegalapoma-com-a-servei/
Crec que el vostre model és més que sostenible, és útil i pràctic… un model molt educatiu / pedagògic perquè es vasa en oferir qualitat sense buscar quantitat.
Sempre he pensat que la millor promoció és el propi contingut i vosaltres oferiu molt més que “un altre blog sobre la empresa de Jobs” sóu un blog que observa en gloval per comunicar en local, emprant la llengua de casa nostre i fent relexionar amb les notícies de l’entorn proper i llunya que ens efecten. Ens tracteu com a persones i sabeu cedir el protagonisme al poble.
Semblo pilota, però realment milloreu dia a dia, treballant des de la honestedat, amb paciència i bona lletra. Jugueu amb nosaltres provant noves tecnologies per interactuar entre comunicadors (plataforma-persona)… iTunes, RSS, Twitter, Docs, Skype, Wave, ara Streaming…
Una altre bona decisió és portar personatges coneguts per humanitzar-los i que expliquin les seves experiències amb la tecnologia, o donar a coneixet col·lectius creatius que aposten per la comunicació jove, desperta i lliure.
Gràcies per haver-vos conegut ara fará poc més d’un any…
Us recordo també un enllaç de la lectura de Tesi Doctoral del Marc Alier…
Educació per a una societat de la informació sostenible.
http://www.youtube.com/watch?v=lQfZSHdkJeo
El que importa són les persones… com vosaltres.
Ruby, home gràcies 🙂 pots fer la pilota sempre que vulguis hahahah.
Sí, certament al Juliol vam decidir començar en proves aquest nou servei a Twitter, per això comentava que el creixement s’ha fet en 3 mesos (de Juliol a Setembre).
Tens raó en que us involucrem en les nostres “experimentacions” del mitjà (quan parlo de mitjà, parlo de tots els elements web 2.0 que has citat).
Saps, ens apassiona provar. En el fons tot això és molt nou i permet provar, remenar, veure que hi ha cosses que funcionen i d’altres que convé descartar. Nosaltres funcionem així, provem, que funciona i ens agrada, ens ho quedem, que ho funciona o no ens serveix, ho deixem anar.
La sort és que molts mosseguis, com tu, us deixeu enredar 🙂 i proveu amb nosaltres, així aprenem plegats.