A les 7 del vespre d’ahir divendres 16 de Juliol Steve Jobs va aparèixer a l’escenari de Cupertino per explicar els problemes detectats en l’atenuació del senyal de l’antena de l’iPhone, en determinades circumstàncies, i quina solució aportava Apple al problema.

Apple ha venut 3 milions d’unitats de l’iPhone4 en les 3 setmanes que porta a la venda. Es confirma que la sortida a l’Estat Espanyol, i a 17 Estats més, serà el 30 de Juliol.

Aquestes darreres setmanes, i encara amb més virulència, aquests darrers dies, la companyia de la poma ha estat rebent fortes crítiques de diversos mitjans. Consumers Reports, una prestigiosa empresa ianqui que fa revisions independents de tot tipus de productes (cotxes, gadgets, serveis…) publicava un informe confirmant la veracitat de l’esmentada atenuació quan agafes el telèfon de determinada forma i desaconsellant la seva compra als consumidors.

Altres experts enginyers, com Bob Egan, criticaven la forma com Consumers Reports havia fet les proves.

La incorporació d’una funda o coberta lateral a l’iPhone evita el problema que, per altra banda, ni es quelcom que li passi a tots els usuaris i, tot i l’atenuació del senyal, no suposa, en la gran majoria de casos, una cancel·lació de la trucada, pèrdua de veu, o una total congelació en la navegació 3G.

La resposta d’Apple:

“No som perfectes, els telèfons no són perfectes, però tot el que volem és que els nostres usuaris estiguin contents”

Reconeix els problemes d’atenuació en determinades circumstàncies i diu que és quelcom inherent a l’estat de l’art de la tecnologia de disseny d’antenes per telèfons mòbils afirmant que els mateixos també són reproduïbles en altres smartphones, sense que vulgui dir que siguin uns mals aparells.

La solució d’Apple:

  1. Ofereix la seva funda lateral (bumper) gratuïtament, i en cas que no estigui disponible, ofereix altres fundes opcionals (fins al 30 de Setembre)
  2. Si ja has comprat la funda (bumper) et retorna els diners
  3. Si no et convenç l’iPhone4 el pots tornar i et retornen els diners (sempre i quan l’aparell no estigui fet malbé)

Conclusions personals

S’acusa a Apple d’arrogància, i sovint aquesta acusació és certa. Per altra banda és obvi que certs mitjans tenen Apple en el seu punt de mira portant les raonables crítiques a un extrem incomprensible per destructiu.

Amb Apple costa trobar opinions i valoracions que no preguin partit, acostuma a generar posicions extremistes a ambdues bandes.

No era lògic que Apple no digués res, i ja ho fet.

Com diu la cançó del primer vídeo: “si l’iPhone4 no t’agrada no el compris, si l’has comprat i no et convenç torna’l, et retornen els diners

Era la resposta lògica i raonable.

Podríem pensar que Apple oferirà alguna solució diferent aviat, potser fins i tot un nou model abans del que esperem, i que resolgués el tema de l’antena, però aquesta decisió pot tenir significatives repercussions de marketing, i una sensació forta de desencís per als “early adopters” que ja tenen un iPhone4 actualment o el tindran els propers dies.

El vídeo de la conferència d’ahir per si voleu entrar en detalls, o l’informe de l’estudi que han penjat a la seva web.