Lee Clow

Sóc dels que compra més per recomanacions d’amics i llocs de confiança que per publicitat, i com a mostra la meva darrera compra que ha estat un llibre (Digging into WordPress, en pdf) recomanat per l’autor d’un bloc, en Fernando Tellado, en el que hi confio.

La publicitat massiva no m’afecta gaire, al menys de forma directa, és més, la publicitat de masses actual que recordo és la que em desagrada, com la dels anuncis televisius de Port Aventura, totalment insuportables segons el meu parer.

Però tornem a la bona publicitat d’abans: Lee Clow va ser el creatiu encarregat de la famosa campanya d’Apple “Think Different” on un dels punts culminants va ser el famós anunci de presentació del Macintosh 1984 presentat durant la SuperBowl del mateix any.

(recordem que és un anunci que només es va emetre 1 cop a la televisió i que ni tan sols mostrava la imatge del nou producte – igualet que els de Port Aventura – mode ironia off)

Preguntat Clow perquè es va decidir a fer-ho d’aquesta manera, va respondre:

It had to be radical and inventive because he understood it was introducing a product that had the power to change the computer industry forever, and he wanted the ad to reflect that. (We also learn that Jobs and Wozniak agreed to pay for the ad’s huge price tag when the rest of Apple’s executives balked).

Font: Wired-underwired

La forma de fer publicitat ha canviat radicalment. En 1984 no existia la Internet d’avui. Avui estem davant del navegador moltes més hores que davant la TV, i a més molts tenim la publicitat del navegador amable i productivament bloquejada gracies a ginys meravellosos.

L’iPhone, un altre producte destinat a canviar el seu sector per sempre (com els Macs la indústria dels ordinadors personals), no ha tingut, ni de lluny, el mateix tractament publicitari.

La publicitat ha canviat de forma, que no vol dir que sigui més bona.

Si no què em dieu de la de Windows 7 a l’Estat Espanyol i lo del poble de Siete? De vergonya! A mi em resulta més interessant la entrevista que Vilaweb li va fer a Carles Grau, responsable de Microsoft Catalunya, on anuncia la incorporació del català dins la distribució estàndard en la venda d’alguns fabricants, ja disponible per la campanya de Nadal.

I tu a qui fas més cas? A la publicitat general o t’escoltes a algú de confiança?

FONTS: Inspirat en aquest article de Michael Calore a Underwire. La miniatura de portada prové de la versió antiga del bloc: “This Lamp”

Tweet