Hulu

Mentre a casa nostra la gran novetat televisiva és la TDT, on res canvia, on es continua sense poder escollir el què i el quan es vol veure un programa i on, el nou model de distribució digital per ones, només sembla afavorir a alguns que obtindran més ingressos per cessió de llicències, als Estats Units el gran debat és com liderar la distribució de continguts, realment oberts i a la carta, via Internet.

El mercat tradicional de la TV als Estats Units ha estat dominat durant anys per les companyies de distribució per cable, que feien el seu negoci gracies a les subscripcions domèstiques.

Però aquestes han estat perdent clients a favor de altres plataformes via Internet com per exemple Hulu que, amb dades d’Octubre de 2009, ja estava arribant a la increïble xifra de 43 Milions de visitants únics aquell mes.

I què pots veure a Hulu? doncs sèries, pel·lícules i altre contingut actual i a la carta (com ara “Heroes”, “House”, “24”, molts dels “late night Shows”, “Family Man”, etc… molt provinent de la ABC, NBC i de la FOX) i tot de franc, només amb la incorporació d’una mica de publicitat no gaire intrusiva.

El contingut d’Hulu està inicialment restringit i només es pot veure dins dels Estats Units segons acords que la companyia té amb les principals productores. Però a mossegalapoma ja fa temps vam publicar un screencast amb una drecera per saltar-se aquestes restriccions.

Per a contrarestar la força d’Hulu, proveïdors de cable com Comcast aliats amb la TimeWarner estant posant en marxa la distribució dels seus continguts tradicionals també via Internet (això sí, no pas gratuïts si no de pagament via subscripció, com en el seu model per cable).

La clau per a les que les companyies de cable pugin seguir cobrant, ara dins Internet, per uns continguts que també es poden trobar d’altra manera a la xarxa, serà gracies als serveis de valor afegit.

Primer en recerca i creació de canals a mida que recordin les nostres preferències. Segon posant a l’abast contingut provinent de circuits que no són tan fàcilment trobables a Internet, més exclusius. Tercer, fent-ho de manera simple i senzilla i tot a un clic. I quart a un preu raonable.

Ja veurem si se’n surten.

El que està clar és l’enorme diferència d’on està el debat entre els Estats Units i nosaltres. I aquí preocupats per la TDT….

Us deixo amb una entrevista a que beet.tv li va fer a Eric Feng, un dels responsables d’Hulu.

Més Informació:
Dades i perfil de companyia d’Hulu recollides a la base de dades de TechCruch.
CrunchGear, article en anglès on s’ha basat, en part, aquesta informació.