Entrevista Estanis Paypal - Rai

Durant aquest darrer Mobile World Congress van tenir l’oportunitat d’entrevistar a Estanis Martin de Nicolás, Director General de Paypal Espanya (teniu l’entrevista en àudio al podcast 106) i ens va comentar novetats interessants pel que fa als serveis que ofereix aquest gran del pagament a Internet i la nova línia d’oportunitats que s’obren de pagament des del mòbil.

La més evident és la coneguda App de PayPal per iOS, una aplicació que permet vincular el teu número de mòbil, també amb un pin, per estar al cas del teu estat de comptes, enviar, transferir o rebre diners i fer “bump”, o el que és el mateix, efectuar un pagament “remenant” l’iPhone.

Però Estanis va comentar més novetats que ens van cridar l’atenció.

La primera és la “PayPal Fashion Window“, un sistema que, resumint, permet comprar des del mòbil enfocat a un dispositiu adaptat dins un aparador d’una botiga. És a dir, passejant tranquil·lament en unes hores on la botiga està tancada, pots fer la compra, al descarregar-se el catàleg de la tenda al mòbil i poder escollir entre els articles disponibles.

La segona és l’acord que van tancar amb La Caixa per als clients de “Línia Oberta”, pel qual es possibilita l’alta a Paypal des de la mateixa web de La Caixa d’una forma ràpida i senzilla.

I la tercera, que aprofita la tecnologia NFC (Near Field Communication) dels mòbils intel·ligents actuals i que permetrà el pagament directe de la compra des del mòbil. Tot i que la seva expansió real no depèn tant de proveïdors de serveis com Paypal, si no de l’adaptació de les botigues a que incloguin aquests dispositius de pagament per proximitat, i que ho facin més per un tema de facilitat d’ús per l’usuari que per un concepte més eteri de “modernitat”.

Segons Estanis Martín de Nicolàs, la visió de Paypal és la de facilitar a l’usuari un “moneder en el núvol”, amb la conseqüent arribada de serveis associats com són les ofertes personalitzades, descomptes especials, geolocalització, etc.

Tweet