mossegalapoma 1 any

Inicio amb aquesta entrada una sèrie d’articles que repassaran l’any de vida del bloc a celebrar en breu.

Dia a dia, post a post, ens encaminem cap al primer aniversari de mossegalapoma que no te una data establerta de “start up” al barrejar-se el bloc i el podcast (que va nàixer primer) però que, per posar-ne una, li posarem el dijous 15 de maig.

Cert és que el bloc, ben plantat i amb el seu domini .cat tal i com el coneixeu avui, no va aparèixer fins a primers d’agost de l’any passat.

En aquest gairebé 1 any de vida han passat moltes coses. N’anirem parlant de mica en mica en aquestes setmanes que resten fins l’aniversari.

Moltes de les dades, algunes òbvies, altres curioses, les baso en la informació aportada per les estadístiques del bloc. Faré algun esment especial sobre el podcast i els screencast doncs mereixen un anàlisi a banda.

Per a mi hi ha 4 fets remarcables que descriuen i li donen unes característiques pròpies al bloc:

somriure separador

Ritme alt de publicació i constància en un bloc no comercial

Mossegalapoma no és bloc comercial. Per no tenir, de moment no té ni la típica publicitat que tenen alguns blocs personals i que es contracta amb els anuncis de Google.

La prova de sponsorship que es va fer durant un temps amb Top Travel no va reportar, ni pel bloc ni per l’sponsor, cap benefici. Era només això, una prova que un amic empresari es va prestar a fer per a avaluar, de forma imparcial i conjunta, si funcionaven i com funcionaven els clics.

No cal que us digui que va ser un fracàs absolut possiblement motivat per que la temàtica dels anuncis i la tipologia dels mateixos (viatges) i la del bloc (tecnologia) no tenien res, però res de res, a veure.

Tot i així va ser molt enriquidor provar-ho i, crec que de manera intel·ligent, també el fet de decidir no continuar aquesta línia ambigua.

Amb aquesta introducció vinc a dir que la motivació per escriure en el bloc, com ja us podeu imaginar, no té res a veure amb les peles, si no molt més amb el cor.

El cor està sotmès, de forma més rigorosa que l’estómac, als vaivens emocionals del dia a dia. No en va som persones.

Per tant, no escrivint en el bloc per alimentar la panxa, si no més bé per donar-li coixí al cor; malgrat aquest fet, o precisament per “aquest fet”, el bloc ha tingut un elevat ritme diari d’entrades i una forta regularitat.

No sé com prendre-m’ho ni com analitzar-ho. Només ho volia constatar.

somriure separador

Multi-autoria.

Cert és que el nombre d’entrades més gran recau sota l’autoria d’un servidor.

Però les moltes col·laboracions, d’en Ludo primer, i de l’Arnau després, han estat per a mi un fet sorprenent i particular d’un bloc, com aquest, que no és un bloc comercial. Vull dir que tots hi participem “per la cara”, no com a d’altres blocs de titularitat comercial, on les persones que escriuen cobren, poc o molt, per fer-ho.

Per a mi aquest altruisme de tots dos te un significat especial de totes totes, configura un tret distintiu de mossegalapoma i fa que, a aquest parell de malvados, els hi tingui especial estimació i agraïment.

La multi-autoria s’estén també a l’Oriol Farré amb el que cada dilluns des de fa ja gairebé 3 mesos editem una entrada conjunta en el Tutorial de WordPress Pràctic (us enllaço a les guies) i que ens currem més o menys de forma alterna; creant primer el material compartit a Google docs, i després publicant-lo i enllaçant-lo de forma conjunta.

No cal ni que ho esmenti que agraïment i estimació també van cap a l’Oriol en la mateixa mesura.

somriure separador

Alta fidelitat de lectors i comentaristes

El creixement de subscriptors (lectors) del bloc, fora dels primers mesos ja no és espectacular per ràpid i irregular, però en l’actualitat és estable i sostingut i, potser el que és més remarcable: fidel.

Precisament ahir, un dia normal sense cap element d’inflexió com ara un event, un esment en algun mitjà públic, etc. el bloc va superar els 300 subscriptors diaris de mitjana segons feedburner.

El percentatge de comentaris en el bloc respecte al nombre de visites és entre alt i molt alt veient com van les coses en altres indrets, inclús fora de les nostres fronteres.

Aquest fet evidencia la vostra fidelitat i l’interès, a banda de l’afecte, que us agraeixo de forma especial.

Sou un 20% de lectors els que feu comentaris, i en feu molts. Però molts!!!

Hi ha un, però, que destaca en nombre i personalitat, i és el “figurillas” d’en SanSe. Estic per proposar-li a l’alcalde de la ciutat que els punts de lliurament del bicing portin el seu nom, per Déu!, que aquest tio s’ho val de carrer, collons!.

En SanSe és endorfínic i altament cafeínic. Al menys per a mi sí ho és.

somriure separador

Patrons de comportament altament regulars

Des que les visites del bloc es van estabilitzar es poden treure algunes conclusions curioses respecte al vostre comportament com a lectors:

Generalment us connecteu entre setmana i en horari laboral. (ups!)

Cada setmana el dia de visites més alt és dijous i el més baix dissabte.

La majoria ho feu per subscripció RSS: NetNewsWire (10%), Mac OS X RSS (9%), Viena (8%), Bloglines (5%) i Altres (21%).

Un altre fet curiós: més d’un lector habitual no està subscrit. Ni tan sols te mossegalapoma com un bookmark, accedeix sovint i cada cop busca mossegalapoma al google sabent que, amb aquest nom tant estrany, li apareix en primer lloc i entrarà directament des del resultat de la recerca.

Molt curiós, no? Això darrer us ho puc demostrar amb ip’s a la mà.

Parlarem de dades fredes en un altre moment, però avui volia portar-vos les dades “interpretades” i algunes anècdotes. Deixo algunes en el tinter que us aniré explicant més endavant.