Portable Game Revenue USA

Un interessant article al bloc de l’empresa d’anàlisi de dades Flurry mostra aquesta comparativa on els ingressos per jocs en dispositius portàtils passen d’estar liderats al 2009 en un 70% per Nintendo DS a caure al 36% el 2011.

Brutal el canvi d’escenari, malgrat les dades mostrades pertanyin només als Estats Units.

Tot i la crisi, una altra de les dades interessants de l’article, és constatar l’augment dels ingressos globals en jocs portàtils pel 2011 sent de 3,3 bilions (americans) de dòlars enguany respecte als 2,5 del 2010. Diners que van a jocs per iOS i Android en la seva part més gran.

L’article de Flurry finalment diu que els dies on la gent es gastava 25$ per un joc en cartutx estan a punt d’acabar.

La clau està doncs en la distribució del contingut digital, com ja ha passat a la música, als vídeos i està passant als llibres i als vídeojocs.

Tot i que tant Nintendo com Sony disposen de botigues on-line accessibles des dels seus dispositius portàtils via WiFi, aquestes semblen no haver afavorit prou la compra de jocs per part dels usuaris, cosa que els mòbils sí han aconseguit sobre tot a l’App Store d’Apple i amb l’Android Market.

On està la clau? Els preus, la menor quantitat de jocs disponibles o l’experiència d’usuari en la compra?

Si ets desenvolupador o empresa que desenvolupes jocs, aquestes xifres i tendències t’interessen.