big company La darrera frontera que tenen els Mac per vèncer són les Grans Corporacions, un salt qualitatiu d’enorme rellevància per Apple en tots els sentits i que, entre molts altres beneficis, retroalimentarà el mercat Mac domèstic.

D’aquí els moviments estratègics que estem veiem dins la companyia de la poma mossegada pel que fa a millora de la seguretat empresarial, el “push everything”, la integració amb Exchange a l’iPhone i al Snow Leopard, altres factors rellevants en el programari empresarial i una pensada campanya de marketing.

De fet, amb els factors tecnològics i publicitaris anteriors, no hi ha prou per garantir a Apple una clara penetració en el món de les grans empreses. Es necessita, addicionalment, una estructura de venda adequada, la creació de diversos canals de distribució, l’assoliment d’aliances estratègiques amb partners de venda i implementació, i, el que és més important, un punter servei de suport i post-venda.

Tots aquests factors, entre d’altres, són els que poden fer comprendre a les Grans Corporacions que això d’Apple no és una aventura temporal, si no realment una aposta estratègica a llarg termini: inversió en personal i en partnership

D’aquí la importància de la divisió Apple Enterprise Unit que hauria de ser l’encarregada de crear tot aquest teixit i generar, a les grans companyies, la confiança necessària.

No sembla, però, que a Europa, i més concretament a Espanya, Apple Enterprise Unit, estigui generant massa confiança, segons denuncia de passada, Seth Weintraub en 9to5Mac, explicant que, per a tot l’Estat Espanyol, només hi ha un sol representant.

It will also force Apple’s enterprise unit to put more might into its European operations. My experience with Apple Enterprise in Europe has been very negative. For instance, Spain (the whole country!!) had only one representative. It will also put a lot more Mac literate users and administrators out in the world.

Entre tant Apple aprofita qualsevol decisió Corporativa de passar-se a Mac, fent-ne la corresponent divulgació en format Success Story (història d’èxit), com en el cas de la Companyia Alemanya Axel Springer AG dedicada al periodisme d’informació i entreteniment, amb revistes, diaris i mitjans digitals, i amb més de 10.000 empleats i amb ingressos superiors als 2.500 M €, que anuncia el canvi a la plataforma Mac en Laptops i sobretaula.

En Mathias Döpfner, el Director General d’Axel Springer, ho explica en aquest vídeo:

Tweet