Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya.

mlp508

Segons publica Recode que Apple hagi implementat l’opció “No em segueixes o no em rastregis” li hauria costat a Facebook 10.000 milions de dòlars en pèrdues aquest any fiscal. Aquesta notícia, més el rumors de nous Macs a la propera presentació d’Apple prevista a principis de Març, configurarà la primera part del programa.

A la segona part iniciem una nova col·laboració amb l’amic Josep Ruano que ens portarà una secció que combina Història, ciència i cuina.


PART 1:

  • Segons aquest article de recode, que Apple hagi implementa l’opció “no em segueixis” a iOS, li ha costat a Facebook 10.000 milions de dòlars aquest any.
  • En Ganyet explica a Via Empresa la necessitat d’obtenir el registre més variat possible de parlants en català al projecte AINA.
  • Nova presentació d’Apple al Març amb rumors que apunten a:
    • Nous Macs. Les filtracions apunten a 3 models nous de Mac: iMac PRO, nou Mac Mini re-dissenyat, Nou Mac PRO, nova versió de MacBook Air?
  • Arribarà en les properes versions de sistema operatiu de MacOS i iPadOS la funcionalitat “Universal Control” on amb un únic teclat-ratolí-trackpad podràs controlar alhora diferents Macs i iPads.


PART 2:

Presentació de la nova col·laboració d’en Josep Ruano parlant d’Història, Ciència i cuina. Avui “Patates Fregides”.

  • Una mica d’història
  • Una mica de ciència
  • La recepta
  • Extra: i les air fry

Propostes Mosseguis:

  • (Rub – correu electrònic) Recomanació de serveis de email amb focus a la privadesa (YouTube)
  • (Rafel Jesús – Drons) Respecte al darrer programa que us vareu fer resó d’una notícia relacionada amb un drone, aquí teniu una mica més d’informació (La Vanguardia)
  • (Rafel Jesús – Sèrie) Al setembre s’estrenarà “Els Anells del Poder” (Teaser a YouTube).
  • (Radurdin – Efectes Especials) Si voleu saber més de la pantalla del Mandalorian, la Carolina Jiménez és una  artista digital que ha treballat a pelis molt potents en els efectes 3D. Val la pena seguir el seu Twitter si us agrada el cinema.
  • (Ludo – Sèrie) Pennyworth, a StarZplay. Una sèrie de DC basada en l’inici de l’Alfred (el majordom d’en Bruce Wayne). Londres anys 50.
  • (Joan Carles Badia – Sèrie) The Peacemaker : la sèrie més gamberra, irreverent i políticament incorrecta de DC, la teniu a HBO Max. Continuació directa de la pel·lícula de El esquadró suïcida (2021) de James Gunn però no és imprescindible haver-la vist. A destacar la participació de Robert Patrick (el T-1000 de Terminator 2) que fa més por que quan feia de T-1000.
  • (Josep Ruano) Col·laboreu amb el projecte Aina perquè puguem tenir assistents de veu en català ensenyant a commonvoice a parlar en català: https://commonvoice.mozilla.org/ca/speak