Elton John ho diu ben clar: “Saturday nigth is allrigth for fighting“. És un dels lemas dels foros d’internet on hi ha grans batusses entre fanboys. Microsoft vs Apple, Canon Vs Nikon, iPod vs Zune (haha), Google vs antiGoogle, Facebook contra si mateix, iPad lovers contra iPad haters, i la futura gran (èpica!!!) batussa de la xarxa és iParatus versus Andròmines.

Ens agradarà o no, però les dues gran empreses que ara com ara marquen el perfil de le tendència i la innovació son Apple i Google. Ambdues empreses tenen formes de comunicar, d’entendre el món, gestionar-se i lideratge diametralment oposades, i no obstant exitoses (tot hi les seves entrebancades habituals).

l’iPad i l’iPhone son els abanderats d’Apple. iParatus ben construits amb un component de “estil” per a qui els tragina que no podem negar pas, una usabilitat quasi impecable i amb unes limitacions (de funcionalitats, connectivitats i d’accés) que ens fan pujar per les parets, però no prou com perque no anem a fer cua cada vegada que en treuen un de nou.

Google no fa ni paratus ni guanya calers fent-ne. Google vol que fem servir més i més la xarxa. Vol una web oberta, perquè saben com extreure benefici de l’activitat diària a través d’anuncis i d’infromació que alimenta els seu cercador. Tenen el posicionament i el talent per treure avantatge en un mercat obert i “lliure”. Per això potencien la disponibilitat d’alternatives Open Source a tota la pila tecnològica. Per la seva part Apple aprofita parts Open Source d’aquesta pila, com el kernel NetBSD de l’iPhoneOS i el OS X.

Però Google ha creat Android, un sistema operatiu alternatiu que tercers fabricants (HTC, Dell, Motorolla, HP? … ) poden aprofitar per crear els seus telefons i tablets (ja anunciats, com el Dell mini 5). Amb la presentació del Android 2.2 (Froyo, frozen yogurt) i amb capes de presentacio cuidades com el HTC Sense, sembla ser que Android ja no és una variant Geek sinó que esta llest per pasar a ser un producte de consum. Android té un cicle d’iteracció més curt que el d’iPhone (quatrimestral versus anual). L’evolució de les vendes apunta una batalla cruel, entre dos alternatives que pujen mentre que Balckberry i Nokia dominen el mercat però perden quota de forma regular. És d’assenyalar que el transit web des de dispositius mòbils s’origina solament en iParatus i Andròmines. És clar que entre aquest dos actors està el futur (amb permís d’HP i el collonut WebOS de Palm que han adquirit fa poc).

Aixi mosseguis, disfruteu del vostre nou iPad. Veureu que és un salt qualitatiu en com i on accedir a un ordinador i internet.

On és la clau?

La clau éstà en la qualitat de la Apps. Les Apps d’iPad no estàn polides. Les Apps d’Android són en general més cutres que les d’iPhone. L’App Store i el Android Market son laberints on costa molt trobar les Apps bones. Una mala noticia per a usuaris i developers. Aixi doncs que, a la llarga jo em quedaré amb la plataforma (compraré una andròmina Tablet aixi que surti una de molona, és clar!) que resolgui millor aquest tema. O potser ho aconseguiran ambdues plataformes i ens espera una muntanya de grans Apps, fàcils de trobar en un ecosistema on els developers es puguin guanyar la vida.

De la lluita entre iParatus i Andròmines nosaltres sortirem guanyant.

So say we all!

Crèdits foto miniatura: secuoyas.com