restore ipad

Fa pocs dies que ha aparegut la nova versió 3.2.1 del firmware de l’iPad.

És una actualització menor que resol alguns problemes de connexió WiFi, entre d’altres, i que, al moment d’escriure aquest article, encara no disposa de jailbreak.

Tot i ser una actualització menor i sabent que perdria el jailbreak, he volgut aquest matí actualitzar l’iPad i, oh sorpresa!, s’ha quedat fregit.

El procés d’actualització semblava iniciar-se correctament i mostrava una barra de progrés que gairebé arribava al final però que, transcorregut més d’una hora restava sense finalitzar. Total una totxana, impossible de finalitzar l’actualització a la 3.2.1 i també impossible de tornar a la 3.2 doncs Apple no permet el downgrade.

Investigant pels fòrums oficials d’Apple, he vist que el problema afectava a molta més gent.

Rellegint he vist que hi havia 3 solucions possibles.

  1. Actualitzar l’iPad des d’un altre ordinador
  2. Esborrant el fitxer del firmware que es troba a “/users/el_teu_usuari/Library/iTunes/iPad Software Update”
  3. Esborrant i tornant a instal·lar el “Apple Mobile Device Service” del Mac OS X

La primera no la he pogut provar, la segona l’he provat 8 cops i sense resultat i, al final, m’ha funcionat la tercera que passo a detallar-vos a continuació per si algú té el mateix problema:

  1. Desconnecta l’iPad (o qualsevol altre dispositiu del Mac)
  2. Arrossega l’aplicació iTunes (que estarà dins la carpeta Aplicacions) a la paperera.
  3. Ves a “/System/Library/Extensions” i arrossega a la paperera el fitxer AppleMobileDevice.kext (és possible que demani contrasenya d’administrador)
  4. Ves a “/Library/Receipts/” i arrossega a la paperera el fitxer AppleMobileDeviceSupport.pkg (és possible que demani contrasenya d’administrador)
  5. Re-inicia l’ordinador
  6. Esborra el contingut de la paperera i torna a re-iniciar l’ordinador
  7. Localitza i instal.la la versió més actual d’iTunes
  8. Connecta el teu iPad (o iPhone/iPod) i prova de restaurar-lo.

A mi m’ha funcionat.

Nota: Aquesta tercera solució també és vàlida per a quan un dispositiu (ja sigui iPhone, iPod o iPad) no és reconegut pel vostre Mac.

Més informació a aquest article de suport d’Apple.