Select Page

restore ipad

Fa pocs dies que ha aparegut la nova versió 3.2.1 del firmware de l’iPad.

És una actualització menor que resol alguns problemes de connexió WiFi, entre d’altres, i que, al moment d’escriure aquest article, encara no disposa de jailbreak.

Tot i ser una actualització menor i sabent que perdria el jailbreak, he volgut aquest matí actualitzar l’iPad i, oh sorpresa!, s’ha quedat fregit.

El procés d’actualització semblava iniciar-se correctament i mostrava una barra de progrés que gairebé arribava al final però que, transcorregut més d’una hora restava sense finalitzar. Total una totxana, impossible de finalitzar l’actualització a la 3.2.1 i també impossible de tornar a la 3.2 doncs Apple no permet el downgrade.

Investigant pels fòrums oficials d’Apple, he vist que el problema afectava a molta més gent.

Rellegint he vist que hi havia 3 solucions possibles.

  1. Actualitzar l’iPad des d’un altre ordinador
  2. Esborrant el fitxer del firmware que es troba a “/users/el_teu_usuari/Library/iTunes/iPad Software Update”
  3. Esborrant i tornant a instal·lar el “Apple Mobile Device Service” del Mac OS X

La primera no la he pogut provar, la segona l’he provat 8 cops i sense resultat i, al final, m’ha funcionat la tercera que passo a detallar-vos a continuació per si algú té el mateix problema:

  1. Desconnecta l’iPad (o qualsevol altre dispositiu del Mac)
  2. Arrossega l’aplicació iTunes (que estarà dins la carpeta Aplicacions) a la paperera.
  3. Ves a “/System/Library/Extensions” i arrossega a la paperera el fitxer AppleMobileDevice.kext (és possible que demani contrasenya d’administrador)
  4. Ves a “/Library/Receipts/” i arrossega a la paperera el fitxer AppleMobileDeviceSupport.pkg (és possible que demani contrasenya d’administrador)
  5. Re-inicia l’ordinador
  6. Esborra el contingut de la paperera i torna a re-iniciar l’ordinador
  7. Localitza i instal.la la versió més actual d’iTunes
  8. Connecta el teu iPad (o iPhone/iPod) i prova de restaurar-lo.

A mi m’ha funcionat.

Nota: Aquesta tercera solució també és vàlida per a quan un dispositiu (ja sigui iPhone, iPod o iPad) no és reconegut pel vostre Mac.

Més informació a aquest article de suport d’Apple.