google logo Deixant de banda les lògiques pors monopolistes i les llegendes urbanes que situen a Google com el gran “coco” del segle XXI, aquesta companyia ha revolucionat, aportant eines innovadores, al dia a dia de milions d’internautes de tot el món.

Però la Innovació de Google no només és patent a les eines tecnològiques, si no també a la manera de portar endavant la gestió interna de la companyia: el management.

En el número 66 de la revista “if…”, editada per Infonomia, hi ha un recomanable article que parla de les claus revolucionaries que Google aplica a la seva auto-gestió, amb exemples com els següents:

  • Grups de treball de 6 persones, majoritàriament enginyers, que treballen plegats sense jerarquia i que la valoració de la seva feina i els resultats personals és valorada pels propis companys i no pels seus responsables.
  • Cada empleat està obligat ha rotar de grup de treball passats 3 mesos, afavorint l’intercanvi d’idees i coneixement extensible a totes les àrees i projectes de la Companyia.
  • La possibilitat de fer ús d’un 20% del temps de treball en projectes de desenvolupament personal, alguns del quals es reinverteixen com idees i projectes amb resultats sorprenents dins la pròpia empresa.

L’anàlisi del model intern de gestió de Google, molt relacionat amb la praxis de funcionament acadèmic americà, és ben curiós per innovador dins la gestió empresarial.

Tot i això cal entendre que aquest model no és directament transportable arreu i tampoc està exempt de riscos: com podria ser la creació d’una casta interna de “tecno-enginyers” fora de control; però en qualsevol cas és interessant d’analitzar.

A veure què ens explica en Ludo que arriba directament de veure aquests senyors a Califòrnia…

To be continued…