Wired confirmava ahir que la FREC (l’Agència Americana de l’Energia) havia autoritzat a la filial de Google, Google Energy, a distribuir i vendre energia i serveis relacionats a tarifes de mercat dins els Estats Units.

De sempre Google havia donat mostres de certa cura, pel que feia al funcionament intern, sobre l’ús sostenible de l’energia i el medi ambient. Com a mostra aquest famós vídeo de Green-Google:

I més recentment amb iniciatives com el RechargeIT i el G.Fleet (vehicles elèctrics i un sistema per a recarregar-los disponibles per als empleats de la companyia) o la proposta de debat que la mateixa empresa va fer sobre “Energia Neta 2030” als Estats Units.

Però el pas de Google Energy abandona l’anècdota o el fet simbòlic per esdevenir quelcom definitivament estratègic en l’aposta de Google per les energies renovables que, entrant de ple en el món de les “Utilities“, segur vindrà acompanyada d’ofertes als consumidors que conjugaran energia i accés a serveis de banda ampla, entre d’altres novetats.

Aquí, però, en contrast, tindrem els mateixos monopolis abusius.