Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya.
L’amic i company Miquel Labòria és un crack de la domòtica. Hi ha invertit moltes hores. No tothom pot explicar com muntar un automatisme per a detector la posició solar, i segons la incidència dels rajos sobre la finestra, obrir o tancar la persiana. Ell sí i ho explicarà avui. Conversarem sobre domòtica, des de la part més senzilla per començar a la més avançada.
Amb l’Òscar Pérez portàvem mesos intentant trobar un moment per parlar dels NAS (Network Attached Storage). L’Óscar, a banda d’haver provat i saber força sobre NAS, també té doctorat en friquisme domòtic, i per tant estava clar que s’havia d’unir a aquest episodi.
Un episodi especial, dels més friquis dels darrers anys, sobre NAS i Domòtica.
PART 1:
- L’ecosistema domèstic d’emmagatzemament i backups. Ampliable, multiusuari, accés sense fils en local i remot
- iCloud
- La lletra petita d’iCloud
- Des d’on podem descarregar el nostre contingut d’iCloud, incloent la fototeca de Photos
- NAS un ordinador per gestionar el nostre emmagatzemament local i moltes coses més: drive, notes i tasques, audio, fotos, pel.lícules, videovigilància,vpn,homebridge
- Emmagatzematge i RAID
- Synology – nova actualització del sistema operatiu v.7 – millores de clonatge de discs.
- Integració de NAS amb moltes aplicacions d’IOS.
PART 2:
- Domòtica bàsica:
- Conceptes bàsics:
- Sistemes/Tecnologies Estàndards/connexió inversa amb cloud inconvenients respecte connexió local.
- Compatibilitat HomeKit – Accesoris compatible Homekit
- Alternativa cara (Philips Hue) versus Alternativa barata (IKEA o Lidl)
- Per on començar:
- Llums i endolls
- Temperatura i qualitat de l’aire
- Conceptes bàsics:
- Domòtica avançada
- Zigbee + Homebridge
- Raspberry
- Tot controlat
- Termòstats
- Càmeres, privacitat, seguretat
- Persianes, programacions, posicions intermitges, control per veu
- Alarmes i panys connectats
- Sistema KNX per endolls intel·ligents, persianes, termòstats.
- Centraleta Deltadore (compatible Homebridge) + dispositius (persianes, etc).
- Receptors tyiaz.
- IMPORTANT: si heu de comprar nous dispositius que siguin compatibles amb THREAD versió 2020 (en el cas de la marca Eve)
- Domòtica estratosfèrica (tot allò que li ha costat més de muntar a en Miquel)
- Sensor de moviment solar per gestionar impacte llum sol en persianes.
Propostes Mosseguis:
- (Tomàs – Aixeta) Feu una ullada a l’Aixeta aquests dies que hi ha un calendari d’advent amb vídeos de creadors. Us recomano un vídeo i un canal “Simmer Valenciana”, una noia que fa directes i gameplays de videojocs, però no només això. També hi ha poesia
- (Tomàs – TV) Recordeu la pregunta que vaig fer l’episodi passat demanant-vos consell sobre un TV OLED si de 49 o 55 polzades, doncs gracies als vostres comentaris al canal de mossegalapoma a Telegram ja està decidit: TV OLED55CX amb processador A9
- (Txàbat – Audible) Audible en català amb títols com Sàpiens, Fungus i d’altres.
- (SinnerBOFH – Llibre ) Ja podeu reservar “Clausewitz: una breu introducció” de Sir Michael Howard, ja en català! Història militar.
- (Joan Betbesé – màquines virtuals) Aprofitar que AWS disposa d’instàncies amb MacOS per poder crear màquines virtuals per a desenvolupar amb Xcode.
- (Radurdin – Podcast) Noosfera, on en un dels darrers capítols parlen de SETI i la recerca de vida extraterrestre amb Héctor Socas, fundador del podcast Coffee Break – Señal y Ruido.
- (Andreu Guinart – Google) Altres projectes no tan coneguts, per exemple de Biomedicina, de l’empresa Google: DeepMind – Article del diari ARa.
- (Ramon Maria Gallart – Podcàsting) Article del diari Ara sobre l’estat de la podcasfera en català.
- (Rafel Jesús – Sèrie) Magnífica sèrie sobre natura a AppleTV+: “Planeta Nocturno – a todo color”
- (Joan Betbesé – Sèrie) També a AppleTV+ per als més petits “Pequeñas historias Zen”.
- (Andreu Guinart – MiniSèrie) A Netflix: Una mini sèrie de 4 capítols sobre la 2WW sobre una unitat els Thunderbirds: “The Liberator”
- (Jon Melon – Advent Challenges) Una mica tard, però si voleu donar un cop d’ull a aquests reptes per a desenvolupadors: AdventOfCode i TryHackMe.
- (Miquel Soldevila – Andròmina) Firebox, una mena de bastó per a mantenir la distància social.
- (Dani Gaya – Domòtica) Si voleu donar un toc de smarthome o lazyhome com dic jo, veig q la casa Bticino te tota la sèrie d’interruptors de pared domotitzada amb col·laboració amb netatmo i compatible amb HomeKit, i també amb els de google i amazon.
- (Andreu Guinart – Sèrie) “The Blacklist” a Netflix.
- (SinnerBOFH – Auriculars) Uns magnífics auriculars de diadema, amb cable i amb reducció de soroll, de gran qualitat: els SONY MDR-7506 per 99 € a Amazon.
- (Òscar Pérez – Impressores) Un truc per evitar les actualitzacions automàtiques en les impressores BROTHER (Eduardo Collado).