iphone SDKAvui hem conegut,per fi, un dels motius principals del perquè. el senyor Steve Jobs, anava de crani, jet amunt, jet avall, aquests darrers dies.

I el motiu era per tancar els acords que s’amaguen darrera del nou SDK de l’iPhone.

Acords i estratègia que pretén esgarrapar, alhora que penetrar, en terrenys, fins el moment, propietat d’altres.

Al marge de detalls, s’endevina clara i meridiana, l’estratègia d’Apple pel que fa a l’iPhone: convertir-lo, per executius i per “jugons”, en el seu iPod de capçalera.

I per fer-ho aposta fort: 100M de dollars USA, via iFund, per als desenvolupadors que, tinguin a bé, alinear-se amb la seva estratègia.

Qualsevol nova càpsula addicional per l’iPhone, l’has de “pillar” des de l’iTunes, no fos cas que, mentre et baixes un joc o el “Apple push e-mail” perdis l’oportunitat de comprar-te una cançó o llogar una peli.

Pel que fa a empreses:

  • Apple e-mail, calendar i agenda compatible amb Microsoft Exchange (això farà “pupeta” a Blackberry)
  • Llicència d’ActiveSync de Microsoft per l’iPhone. (això també)
  • Suport per VPN de CISCO i millores en temes de seguretat empresarial.
  • Instant Messenger AOL (això també “mola” als jugons)
  • Creació d’un AppStore per empreses on aquestes podran subministrar aplicacions internes per l’iPhone no obertes a la resta del món.
  • Curiosa aplicació de CRM per l’iPhone i un Vademècum identificador del medicament segons color i forma de la foto de la pastilla. (aquests flipen en colors) 😛

Pel que fa a “gamers”:

  • “Touch Fighter” un joc de mata naus espacials fent ús de 3D i gràfics OpenGL.
  • “Spore”, famós joc de EA, disponible per iPhone.
  • “Super Monkey Ball” de Sega, aprofitant els sensors de posició de l’iPhone.

Entre tant allibera una versió del SDK, només per a que els desenvolupadors facin proves i que té els servidors d’Apple mig col·lapsats.

La resta de mortals esperarem a què diuen els analistes i també, al Juny, on s’espera l’iPhone 2G i la resta de martingala.