En Leo Laporte explica sovint en els seus podcasts, que un dia va jugar un partit de voleibol amb l’oncle Esteve ( Jobs ) durant una barbacoa (un costum americà anàloga a les nostres arrossades, calçotades, costellades, cargolades, xatonades…) L’Oncle Esteve, que llavors estava a Next i a Pixar, li va explicar com Apple va perdre en poc temps un avantatge tecnològic de 10 anys respecte a Microsoft: perquè no van ser capaços de continuar innovant prou de pressa.
Certament si els macs de l’any 95 haguessin tingut core àudio, core vídeo, o simplement un Unix com cal amb una bona pila TCP/IP Windows 95 no hagués atret tants switchers.
Amb l’iPhone Apple disposava d’un avantatge tecnològic de dos a tres anys respecte els seus competidors. Crec que es just dir que fins al Nexus One no hi ha hagut res que s’acostés a l’experiencia de l’iphone, per no parlar dels afegits que comporta portar la poma pel món, que fa joc amb els ositos de Tous o les horribles bosses de Gucci.
La setmana passada va sortir la notícia que les vendes d’Andròmines superaven les d’iPhones. Hi ha un canvi de tendència? O és que els usuaris d’iPhone estaven esperant l’iPhone4 que veien fotografiat a Gizmodo i es gastaven els dollars en iPads? Si es confirma el canvi de tendència (que segons la corba Android amenaçarà abans de Nadal les vendes de Blackberry) tenim davant nostre una repetició de la història, i per això Apple esta tant picada amb Google, com per incloure Bing com a opció de cerca en els iParatus.
Apple, a més a més, ha fet una relliscadeta amb l’Antennagate, i sembla que el FaceTime i el Retina-display no siguin prou innovació (resto a l’espera de veure un iphone 4 i menjar-me les meves paraules amb patates d’Olot) com per competir amb les 4 versions d’Android que surten cada any.
Android com a part negativa té els operadors en contra, i els fabricants que posen capes de presentació per sobre de l’Android pur. I és que Android encara no es prou maco per vendre a les botigues als que no son geeks i nerds. Per aIxò HTC té el Sense i Motorola la seva pròpia porqueria. HTC ha publicat la versio de Froyoper a les seves Andròmines amb més d’un mes de retard, i els operadors encara han de ficar les seves merdes d’aplicacions enganyababaus per intentar vendre serveis addicionals (com un music store de Vodafone i altres aberracions semblants)
Sabem que Google ha contractat el dissenyador de la interfície d’usuari de WebOS per resoldre els problemes evidents d’Interfície d’Android, suposadament per la versió 3.0 aka GingerBread. Quan això passi HTC i companyia podran deixar de fer filigranes com el Sense i vendre un Android Pelat. No ho faran pas els operadors que sempre volen posar ous de Pasqua en els seus paratus subvencionats.
Pot Apple seguint innovant en el món dels telèfons per comtinuar creixent o es quedarà amb el seu share actual (i potser una mica més) i seure a veure com Google destrueix RIM (Blackberry) i com Microsoft fracassa de nou amb el Windows Phone (recordem que Microsoft fa 10 anys que fa un SO per a telèfons, i que tots els seus usuaris estan encantats quan l’abandonen.
On Apple té ara com ara l’avantatge és amb l’iPad. Ningú ha tingut pebrots de treure quelcom que competeixi amb l’iPad. Per què? Jo crec que hi ha tres coses crítiques que l’iPad fa i que no es poden emular sense un desenvolupament tecnològic molt potent i específic:
– Activació i des-activació instantània.
– Duració de bateria increïble.
– La interacció multitouch dels iParatus no té rival ara com ara. Jo en telèfons, ni menys en pantalles més grans.
En aquests punts la salsa secreta esta en el chip A4. Intel està preparant un xip semblant, però ara com ara no té res millor que Atom per oferir. Recordem que el A4 no es tant potent com el Atom, sobre el paper. però està dissenyat per fer exactament el que l’iPad i l’iPhone 4 li demanen.
Un altre factor fa que no surtin Andròmines tablet, i és la escassetat de pantalles multitouch. Apple té tots els productors ocupadissims.
Crec que l’iPhone entrarà en una etapa de maduresa, en quan resolguin el tema de dissenyar antenes que funcionin, i que Apple ha d’empènyer fort en el món dels tablets on ara mana i manarà com a mínim durant dos anys. Ha de treure nous tamanys de pantalla (més grans i més petits – diu que vénen els 7″ ben aviat), obrir les interfícies per connectar-lo amb sistemes externs i fer canvis en l’IOs perquè no calgui un PC o Mac per activar-lo.
he escrit l’entrada amb l’ipad, espero que em perdoneu els typos:(
:fuetada :latigo :tortura :electrocució
@wolffan cada vegada t estimo mes per lo be que t exoliques 😀
Saps que li fara perdre usuaris a apple d’iphone??
Pos, que no s’integrin l’iphone i el ipad.
Saps que el android no es 100% lliure? tens bona part del codi font, pero no tot, hi han coses que son de google, tencadetes sota la caixa JAVA.
Saps que el processador A4 i el del samsung Galaxy S/Samsung Wave son casi identics? (petites variacions) pero els 2 son ARM Cortex V8, amb certes modificacions, discutiblement semblants, i amb la mateixa grafica integrada.
Saps que les empreses com HTC/Motorola/Samsung, mai deixaran l’android pelat? Si ho fessin, no tindrien un distintiu, algo que fes el producte diferent, del de la competencia. En altres paraules, serien el mateix movil, amb petites diferencies de hardware, que no ajudarien a agafar un o l’altre. En altres paraules, per molt que s’ho curri google, els seus movils sempre hi haurà tothom fotent má, per tant a l’hora de triar, el millor serà buscar el que més coses hi faci la gent, i instalar rooms no oficials. El que en se, de la desire, es que hi ha una room de froyo, que va sortir fa una o 2 setmanes, que funciona sense sensitive, i no engega els serveis xorra de reds socials al engegar el movil.
No res, que si apple segueix igual el proxim una desi o una galaxy S.
Dracks
El que m’agrada de Android és que fer-me una petita app es molt fàcil…
Tot i això segueixo dubtant entre el iPhone4 i un Android. Bàsicament perque vaig amb un WinMobile i estic sofrint de valent… (vosaltres no sabeu el que és)
Doncs ho sento però contínuament assassineu el català a la vostra web. JAJAJA!!
No vull que us prengueu això com una crítica destructiva sinó com a constructiva.
Només copiant i enganxant el text d’aquest post al corrector de Softcatalà, hi ha trobat més de 50 errades ortogràfiques (no he comptat les gramaticals ni d’altres).
Fa molt de temps que us segueixo i creieu-me, no és només aquest article, això es repeteix massa sovint. Podeu pensar que soc una mica “triquis-miquis” però no costa massa repassar, encara que sigui només visualment, el que un escriu. I més si espera que altres ho puguin llegir.
Sento l’estirada d’orelles però, ALGÚ HO HAVIA DE DIR !!!
Una abraçada a tot l’equip i endavant.
Tens tota la raó! Tot i això ja ha explicat en Ludo que ha escrit des del iPad (que no té corrector ortogràfic) i tot i ser professor de la UPC doncs… 😀 (punyalada Ludo).
Ara bé, consti que des del blog intentem fer apologia del català i consti també que jo sóc de les persones que més faltes d’ortografia fa en una frase d’aquest país.
ahh, lector tens rao… pero no ets el primer que ho dius 🙂
Malauradament els autors del bloc som uns taramanes amb mil projectes oberts a la vegada. Aixo fa que massa sovint anem massa per feina. Jo mateix m’esparevero de les faltes d’ortografia que se m’escapen… això si la majOria son errades tipografiques, accents oblidats ver la velocitat de l’escriptura o la merda de teclast dels iparatus. Això si, fem us de tots els anglicismes que ens venen en gana, a part de paraules de collita pròpia.Com iParartus. 😀
D’altre banda A considero que ssassinar el catala és no ferlo servir :p
Per cert, si algun voluntari vol actuar de corrector d’estil i revisar les nostres destralades, serà més que benvingut.
veus, fibs hi tot en els comentarus faig faltes, volia dir ” tarambanes”.
I de debò que agraim els comentaris… de vegades necessitem estirades d’orelles.
@dracks
Iphone i ipad s integraran mica en kica via apps com camera-a
La implementacio de la maquina virtual java churri sempre depen del hardware , la capa inferior del sistema operatiu. Vamos. O sea que si. Tens rao, sempre hi ha una capa no open source.
Chips, el que afegeix apple L xip a4 son instruccions especifiques per a led tasques mes intensives en l ipad, la petit diferencia marca la diferencia. I es nota en el renfiment del ipad. Prr aixo dic que l a4 no es el xip mes potent , sino el mes sdaptat a la tasca que fa
M’estas parlant d’applicacions externes, i personalment, ho trobo cutre (Molt cutre) un movil i un dispositiu tan FANTASTIC com aquests, haver de suplir coses d’aquestes amb apps no oficials, com el my-wi, que m’ha donat problemes al movil.
No, no em referia a la maquina virtual, em referia a que les coses que estan xapades, estan amb java. i per això funciona a tot arreu, pero se que té alguna capa tancada. Per això prefereixo Meego, malgrat ser de intel novell i nokia. (ni intel ni nokia m’agraden, novell amb suse, si :-P) com a sistema operatiu lliure 😛 (vale vale, menos frikades)
He d’admetre que el iPad va bastant fi, pero segons se, el movil més rapid actualment es el Galaxy S, que es el que t’he comentat.
No res, tampoc vull llargarme més amb la discusió. La intenció, era intentar carregar d’una mica més d’informació (que pot estar errada, molt errada) el post. 🙂 I dixar una opinio sobre l’esmentat.
Sort!
dracks elsteus comentaris i infomracions son semore benvinguts.
podries explicar que es el my-wy?
podries donarme algun link sobre el froyo per htc desire?, el vull muntar la setmana que ve i aixi tindre un lloc per començar
una abracada dracks!
mywi, (mai recordo el nom) aplicació per crear un hotspot wifi amb el iphone, de pago al Cydia. Personalment, crear una wifi, per compartir una conexio a internet, no es viable, com a mínim per l’autonomia d’un dels aparells, com pots haber comprovat a la teva Desire si has pogut provar-ho.
Ostia, lo del froyo per desire, jo no tinc desire, sols tinc un iphone 3G amb Froyo. 😛 (no no va gaire bé, que se sapiga) que voldries descarregar la rom que he comentat en alguna ocasio?
Dracks.
P.D.: Lector, també em dono per aludit, sense dir res. 😛 Malgrat no ser un escriptor del bloc.
Nois… m’esteu fent entrar mono de Android…
Rai, jo el tinc instalat al iphone 3G 😛 (iphodroid)
Bé, doncs jo tinc el desire desde fa 1 mes, i la veritat es que va força bé. El tema del sense queda molt maco, té aplicacions molt pràctiques i visualment queden molt bé, però la veritat es que m’agradaria que donessin l’opció d’apagar-lo i encendre’l quan es vulgui. Amb la potència tan del processador com la ram que té el desire (superior al Nexus), segur que encara aniria millor.
Jo el recomano 100%!