amazon kindle

Encara no hem vist res, de moment tot són rumors a l’espera de què presentarà Apple la propera setmana i la competència ja té l’ai al cor.

Poques empreses, com Apple, són capaces de generar aquestes reaccions. 🙂

El cas és que si Apple decideix, i parlo en condicional, treure un nou aparell (diga-li Tablet) i si aquest, continuu parlant en condicional, en certa manera conté la funcionalitat de lector de llibres electrònics, seria més que comprensible que la companyia de la poma fes passar per iTunes la distribució del contingut, és a dir, els llibres electrònics (i possiblement algun servei i contingut afegit més relacionat amb aquests).

L’experiència d’Apple en la comercialització de productes (música, vídeos, aplicacions) via iTunes i l’habilitat que ha demostrat negociant amb els proveïdors propietaris dels continguts està fora de dubte. Qui tenia l’aparell (iPod), tenia tot al seu favor per a construir la botiga de música on-line. Així ho va fer Jobs i aquest ha estat l’èxit d’iTunes amb la seva continuació pel que fa a Aplicacions de l’iPhone i l’iPod Touch.

Si les prediccions es compleixen el competidor més perjudicat serà Amazon i el seu Kindle. I Amazon, que comença a veure-li les orelles al llop, sembla que està reaccionant…

Segons HardMac els executius de la tenda on-line estan canviant la política de Royaltys del seu Kindle, augmentant el percentatge per fer-lo molt més atractiu a autors i editors, equiparant-lo al 70%, exactament el mateix que Apple ofereix dins l’iTunes Store als autors musicals.

Està clar que no és l’aparell en si, si no tot l’ecosistema (serveis, acords, disponibilitat, etc) que s’estén al seu voltant, el que determinarà l’èxit o el fracàs de la previsible plataforma de continguts.

I en aquest enrenou, esperem, que els beneficiats siguem nosaltres: els consumidors.

La batalla està servida… i això que encara no hem vist res.

Tweet