iPad mini

Apple ha donat una resposta contundent a la pressió del mercat de les tauletes: A la banda baixa de preus 150 – 250$ hi ha una batussa terrible entre Amazon i Google, on la línia dels Kindle Fire (que Amazon ven fins i tot sota preu de cost, amb la intenció de vendre de tot) i el Nexus 7 (alies Xustaca).

Per la seva banda Microsoft ha anunciat que el Surface amb Windows 8 RT (l’iOS de Microsoft) surt a preu d’iPad (499$) – però compte que sembla que Windows 8 RT + Office ja ocupa 12 GB d’espai.

I a la gama alta el Surface Pro amb Windows 8 complert ocupa un espai que ningú no cobreix: Full tablet + full desktop OS. Tot i que no sabem que hi hagi demanda per quelcom així; una incògnita: serà el competidor del Macbook Air que no estan essent els ultrabooks?. Google va anunciar la setmana passada que aquesta setmana farà un anunci contraprogramant a Microsoft. Els rumors ja ens confirmen que serà un Nexus fet per Samsung (els que faltaven! ) de 10” i resolució retina.

Queda clar que Apple havia de moure peça? Apple normalment duia un cicle de 12 mesos en els anuncis d’iPad nou que venien el febrer. Però Android amb el seu ritme d’iteració rabiós sumat a l’entrada de Microsoft amb el Surface i els Windows tablets esbojarrats que treuen els OEMs (com el tablet de 20” de Sony!!) han fet que Apple es mogui de pressa. I tal com diu en Tomàs amb problemes de producció pel llançament.

Que ha fet Apple? Segur que ja ho podeu llegir en altres llocs. Jo no us donaré detalls però us dono el meu anàlisi.

Ha actualitzat el processador de l’iPad 3 amb el processador de l’iPhone 5 més alguns cores gràfic addicionals per moure la retina display i hi ha posat la punyeta de nou connector. Mateixos preus. Dema passat Google no podrà nostrar comparacions del nou Nexus amb el darrer iPad, simplement perquè no l’han vist encara. Bam!

I finalment l’iPad Mini, que és un iPad 2 amb el processador de l’iPhone 4S i més petitó. De 9,7” a 7’9”.

La clau és al preu. Us explico. A 329$ l’iPad Mini es posa just per sobre dels Nexus i similars, deixant a Google batallant amb Amazon, qui pot subvencionar aparells ja que Amazon sí ven continguts. I es queda amb el sector premium, guanyant un benefici per cada aparell que ven. I aglutinant els usuaris que compren apps i continguts. Essent la plataforma preferida dels developers.

Apple i Amazon fan una pinça a Android. I Windows 8 haurem de veure quin forat troben. No crec que hi hagi “aire” en la gama supra ipad que busca el Surface, ja que Apple allà té el poderós Macbook Air i sinó els nous Macbook Pro.

Quina batussa!

Tweet