Podcast Pills (1) Introducció i Hardware

En Ludo i un servidor encetem aquest projecte adreçat a la comunitat educativa i on pretenem mostrar, de forma senzilla, simpàtica, casolana i visual com crear un Podcast partint de zero.

Els episodis seran molt curts (entre 3 i 5 minuts).

En aquest primer capítol comencem parlant del maquinari (hardware) i ho fem detallant les fonts externes d’enregistrament d’àudio.

És un episodi pilot i, per tant, us agraïm a tots els “mosseguis” qualsevol comentari, valoració, suggeriment i millora que ens vulgueu aportar.

:)

Subscripcions als ScreenCast:

rss podcast rss itunes rss miro

9 Comentaris

  1. Weiii… que guay hay quedat.
    Les tres de la matinada,,, Quin curro!
    I a més tenim un segon episodi enregistrat ja :-D

    Per cert fe de dues errates:
    -La cámara usada és una Canon PowerShot Pro 1.
    -El Belkinn tunetalk stereo es diu TAMPAX!!! :D

    Molt bona feina amb la edició Tomàs… Quina currada!!!
    Desrpés haurem de efr un espisodi per explicar com fem la sincronització d’audio, les claquetes … quina feinada.
    Algun patrocinador interessat?

  2. Molt interessant, i curt. :P

  3. @Ludo: :) He trigat la reostia en fer-lo, però és que he aprofitat per aprendre a fer anar l’ScreenFlow i experimentar totes les seves possibilitats. La sincronia de la font d’àudio també ha donat una mica de currele. M’ha costat trobar la música que volia i fer que cada part vagi sincronitzada amb aquesta (no se si ho heu notat, però no és casualitat). Ens vam oblidar de parlar del TAMPAX :) cert. I Prenc nota del nom de la càmera. Farem un episodi de “Presses falses” i ensenyarem les claquetes i tot :) crec que els “mosseguis” fliparan.

    @Xin, gracies. Volíem que fos molt curt. Cada intervenció on parlem està limitada a 30 segons màxim.

  4. Personalment, premi pels nois!

    Molt curt, informació concreta i útil. Personalment per la primera prova tiraré del portàtil (tot i que no ho havia pensat).

    Per cert per propères entregues (muntar imatge+so, efectes visuals etc…) us basareu en programari MAC o diversificareu per linux/windows?

  5. Molt interessant. Molt útil. Molt entretingut.

  6. Molt sintètic i fàcil de seguir!! Endavant!

  7. @Raimon, porta feinota aquest ScreenCasts amb vídeo, però val a dir que ens ho passem molt bé. Sí, repassarem tot el cicle de vida per enregistrar, editar i publicar un podcast i la intenció és fer-ho independent de plataforma. Parlarem d’Audacity i d’altres eines per Linux i encara estem pensant què fer amb Windows :)
    @Gino, @Miquel, la idea és aquesta, fer-ho molt simple i curt, en petites entregues i que els qui el segueixin no se’ls faci pesat i vulguin “més” :) Gracies pels comentaris!

  8. Sensacional!
    Fins i tot jo ho he entès! xD
    No sé si és cosa meva, però a partir del moment que comenceu a “donar classe” la imatge perd nitidesa. Però tot i això és una currada tremenda! Enhorabona, teniu una motivació que espanta!

    Què, coca-cola zero per amenitzar la festa? ;)

  9. @Esther, pensa que ho hem enregistrat amb una càmera de fotos (que permet gravar fins 30 segons de vídeo). La qualitat no és gaire bona i estem limitats a 640X480. Ja estic editant el capítol 2 que sortirà el proper cap de setmana. 6 minuts finals de Vídeo i 1 matí per enregistrar i 2 dies per muntar…. Sí, tenim “motivació” o “moral” :)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Podcast Pills (2) Micròfons i taules | mossegalapoma.cat - [...] Gracies a tots els mosseguis que ens vàreu deixar suggeriments i comentaris en el Podcast Pills (1). El projecte ...

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>