La lletra petita d’iTunes Match

iTunes Match

iTunes Match, el nou servei de pagament per subscripció (24,99€ any) d’Apple per a accedir de forma remota a les teves cançons (ja siguin àudio o vídeo) comprades i comparades amb la seva base de 20.000 títols, o bé pujades, ja està disponible a casa nostra.

Els amics del Bloc d’Apple en Català han fet tota una sèrie d’entrades que n’expliquen el funcionament i donen bons consells de com preparar i actualitzar la nostra biblioteca de música per a obtenir millors resultats al contractar iTunes Match. Recomanem que hi doneu un cop d’ull.

Volia complimentar aquesta informació detallant el que es diu a la lletra petita del nou contracte de condicions que tots hem d’acceptar si ens subscrivim a aquest servei.

Quines cançons no accepta iTunes Match?

Songs that do not meet certain quality criteria, or that are not authorized for your computer are not eligible for iTunes Match.

iTunes Match rebutja aquelles cançons que no li quadrin per criteris de qualitat (que decideix Apple i que no explica quins són) o bé que no estiguin autoritzades en el teu ordinador.

No tinc massa clar què vol dir “que no estiguin autoritzades“. En el meu cas, com encara està en curs (és molt lent!) el procés de pujada, no puc deduir els criteris pels quals algunes cançons no han estat acceptades.

Tant bon punt acabi n’informo.

Per altra banda, segons l’exemple que diu el contracte sobre arxius de vídeos musicals de llarga durada, iTunes Match es reserva el dret de limitar cert contingut, tot i que, aquesta clàusula és prou oberta per a fer passar pel sedàs tot allò que Apple vulgui.

iTunes reserves the right to limit types of content uploaded (for example, excessively large files).

Apple t’adverteix que facis servir iTunes Match només en temes emparats per llei

You hereby agree to use iTunes Match only for lawfully acquired content. Any use for illegitimate content infringes the rights of others and may subject you to civil and criminal penalties, including possible monetary damages, for copyright infringement.

Qualsevol ús no legal o infracció del copyright podrà estar subjecte a sancions civils o penals.

Els diners de la subscripció no es tornen

The subscription is non-refundable (except as required by applicable law), and will automatically renew for one-year periods until you cancel.

Ho diu ben clar al contracte, les peles no es tornen (fora de requeriments legals) i, a més, la renovació es farà automàtica a menys que la cancel·lem o canviem la configuració a iTunes.

Per desactivar la renovació automàtica aneu a (en anglès) iTunes, menú “Store“, opció “View my Account“, i canvieu l’opció segons es mostra a la imatge:

iTunes Match Renew

Quan s’acabi la subscripció què?

You will no longer be able to access your iTunes Match Content from iTunes Match after the end of your subscription period

Un cop exhaurit el període de subscripció, si no renoves, ja no podràs accedir al contingut d’iTunes Match des de l’iTunes Match de qualsevol dispositiu.

Això vol dir que perdem el que ja tenim al nostre disc dur? Sembla que no, senzillament que no estarà disponible a l’iCloud per als dispositius fora de la música comprada directament a iTunes.

MacWorld ho explica molt bé al final d’aquesta entrada, el text el reproduïm a sota:

What happens if I don’t re-subscribe after the first year? Will I lose any upgraded songs?

Nope. Any songs you’ve upgraded or downloaded again are completely safe. The only thing you lose is the central storage—iCloud will no longer let you stream or download matched or uploaded songs to your various devices.

Quant temps tinc de marge per tornar a accedir al meu contingut quan deixo de pagar?

Dit d’altra forma: Durant quant temps Apple desa el meu contingut si he decidit no pagar i després hi torno?

No està clar doncs a les esmentades condicions no en parla, però algú diu que és de 90 dies segons aquest fil dels fòrums MacRumors.

iTunes Match i Genius

When you use iTunes Match, Genius will begin associating information about the media in your iTunes library with your Account; the association with your Account will continue for a period of time after your subscription ends. iTunes will otherwise use this information as described in the Privacy Section of this Agreement. You will not be able to disable Genius while using iTunes Match, so if you prefer that we do not collect and use information from your iTunes library in this manner, you should not use iTunes Match.

Apple coleccionarà la informació del teu contingut d’iTunes Match per a fer-la servir a Genius, vulguis o no, fins i tot durant temps posterior a la teva finalització de la subscripció.

No podràs desconnectar l’ús de Genius mentre facis servir iTunes Match

El contracte que signes a l’iTunes Store

Sovint no som conscients del que signem, jo el primer, quan acceptem el contracte d’iTunes, suposo per la mandra que fa llegir tot el llarg i inacabable llistat de termes i condicions d’iTunes a Europa.

N’he fet un resum de les condicions. Ara caldrà afegir com veiem el comportament d’iTunes Match a la pràctica, amb el que us agrairé que afegiu els vostres comentaris i experiència.

17 Comentaris

  1. I realment val la pena aquest servei, jo es que encara no li trobo sentit, si tens sincronitzada via iTunes la música. Potser es que no ser veure aquest servei.

    Salut.

  2. Tot depèn de cada cas. Quan et subscrius a iTunes Match, la teva música d’iTunes (tota fins a un límit de 25.000 cançons que no inclouen les comprades) les tens disponibles a iTunes. Això vol dir molts i molts GB, possiblement més que la capacitat del teu iPhone/iPod/iPad si en tens moltes.

    Quan actives iTunes Match en un dispositiu iOS ja t’adverteix que substituirà la llibreria actual interna per la d’iTunes Match.

  3. @jon1979 http://t.co/0mhXBbxG cosas de itunes ematch q deberias saber // via @mossegalapoma

  4. #mossegalapoma La lletra petita d’iTunes Match http://t.co/rLficzsE bufff!! Deu ni di! Ni en broma!!

  5. Aquest és l’article del que està parlant @tomasmanz: http://t.co/0mhwxUHg

  6. quina currada tomas, feliciats!

  7. +1 “@oriolfb: La lletra petita d’iTunes Match a @mossegalapoma http://t.co/STh7p4dq”

  8. A l’article de macworld.com que enllaces hi ha la resposta a dues de les preguntes que segons aquest article no en tenen; concretament,

    1 la qüestió de la qualitat, el mínim de qualitat és 96 kbps, qualsevol cançó codificada a una qualitat més petitat no és acceptada per iTunes Match. Pots agafar aquestes cançons a iTunes i convertir-les a aac amb la qualitat requerida per sortejar aquesta restricció.

    2 la mida màxima dels arxius és de 200 MB.

    Respecte, la qüestió de les autoritzacions hi ha un altre article de macworld que ho explica amb cert detall; ja sabeu que a l’iTunes Store les cançons solien portar DRM, i aquestes cançons no es podien reproduir a qualsevol ordinador o dispositiu portàtil, per exemple, sinó que aquests havien d’estar autoritzats, connectant-se a l’iTunes Store i donant les credencials del compte que havia fet la compra. LLegiu l’article per acabar d’entendre-ho

    http://www.macworld.com/article/163610/2011/11/

    • Molt bona aportació Jordi!

      Sí, ho comentava l’altra dia a Generació Digital, jo tinc mostres de cançons a 32kbps que iTunes Match no va acceptar, a banda d’altres que no són a la llibreria d’iTunes

      Gràcies per aclarir el tema de les autoritzacions.

  9. surfzone

    Es una manera d’actualitzar la teva llibreria musical per 25€…

    una pregunta, algu que ho tingui, cançons de rock català, i algunes no molt conegudes, en troba bona part?

    Versions “diferents” de cançons (directes, revisions, etc…) les troba correctament?

    Els mp3s com sap si son “legals” o no?

    La gent que ho heu fet, treient les menors de 96kb/s, quin percentatge de cançons s’han actualitzat aproximadament?

    Trobo que es un servei molt interesant, sobretot per gent que te una biblioteca molt gran i el iphone, ipad o ipod amb una menor capacitat.

    I el fet d’anar sense DRM, vol dir que pots actualitzar la teva llibreria a una de bona qualitat pel preu de 2 CDs originals.

    • Bones,

      La meva col·lecció musical no és massa extensa i tinc moltes cançons de grups que han publicat per sí mateixos i no surten a iTunes. En canvi sí trobes la música que pots comprar, per exemple, Naraina o Els Catarres hi són.

      Per veure quines ha trobat i ha fet “matching”, quines només ha pujat, i quines ha rebutjat has d’anar a la part de capçalera de les cançons i amb el botó dret has d’afegir la columna “iCloud Status” on podràs veure “Matched, Upload, Purchased o Ilegible”.

      En la meva curta mostra ha descartat com illegibles cançons a 80kbps o menys

  10. surfzone

    Una pregunta, he actualitzat la librería de l’iTunes a AAC amb 256kb/s, pero ara tinc un “petit” problema, que es que no puc grabar CD d’MP3 des de dins d’iTunes!!!!

    Inclus la opcio de Convert To MP3 tampoc esta activa apretant el boto dret sobre l’arxiu.

    He estat mirant una mica per internet i no trobo res de tot aixo.

    Per sort en el portatil encara hi tinc els originals, pero jo pensava que al fixe et mantenia tota aquesta configuracio.

    • Surfzone, és estrany. A mi sí m’apareix l’opció de “Convert to mp3″ fins i tot a les cançons comprades a iTunes Store. Comprova a preferencies, general, “import settings”

  11. surfzone

    Si ahir vaig estar provant, i era perque tenia la opcio d’importar els CDs en format AAC.

    Tal com dius, canviat a MP3 i ja esta, ja em surt.

    Ara el problema que tinc es que has de “duplicar” les cançons per crear un CD d’MP3 perque les has de pasar a MP3, i despres crear la nova llista, grabar el CD i borrar-les per no tenir-les duplicades.

    Aixo es una mica rotllo ja que grabo bastants CDs pel cotxe.

    • Nosaltres també generem versions mp3 pels àudios del podcast i, fem com tu, hem d’esborrar-les manualment.

      Suposo que hi pot haver solucions via AppleScript o Hazel

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>